Gå vidare till innehåll

Över 5.000+ nöjda kunder

Betala senare med Klarna

Fri frakt inom Sverige

    Returer & återbetalning

    Vi har 14 dagars returgaranti, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära retur efter att du mottagit din vara. Blixta accepterar inga returer efter 14 dagar efter leveransdatum. Kom ihåg att vi INTE ERBJUDER GRATIS RETURER ELLER RETURETIKETTER. Det är kundens ansvar att stå för returfrakten om kunden ångrar sitt köp.

    Blixta prioriterar vi din tillfredsställelse och strävar efter att erbjuda en smidig shoppingupplevelse. Vänligen ta en stund för att bekanta dig med vår omfattande retur- och återbetalningspolicy, som beskriver dina rättigheter och skyldigheter när du initierar en retur eller återbetalning.

    Returpolicy

    14 dagars returrätt
    Du har 14 dagar på dig från leveransdatumet att begära en retur för alla icke-defekta varor. Observera att returer inte kommer att accepteras efter denna period.

    Ansvar för returfrakt
    Kunden ansvarar för returfraktskostnaderna om inte produkten är defekt eller om vi har packat varan felaktigt. Vi erbjuder inte gratis returer eller returetiketter.

    Villkor för retur
    För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd, otvättad, fri från fläckar, djurhår och distinkta lukter, med alla produktetiketter intakta.

    Undantag för retur
    Vissa varor kan inte returneras av hälso- och säkerhetsskäl, till exempel färskvaror, specialtillverkade produkter, produkter för personlig vård, farliga material och brandfarliga vätskor eller gaser.

    Ej uthämtade varor
    Vid ej uthämtade varor debiteras en avgift på 79 SEK för att täcka administrativa kostnader från speditörerna.

    Policy för återbetalning

    Behandling av återbetalningar
    När vi har tagit emot och inspekterat den returnerade varan kommer vi att behandla din återbetalning inom 14 dagar. Om det är en tjänst kommer återbetalningen att påbörjas inom 14 dagar från den dag då du informerade oss om ditt beslut att avbryta tjänsten.

    Metod för återbetalning
    Godkända återbetalningar kommer att utfärdas med den ursprungliga betalningsmetoden.

    Skador och fel
    Rapportering av defekta varor
    Inspektera din beställning vid leverans och meddela oss omedelbart via e-post på (Butikens e-mail) om varan är defekt, skadad eller om du har fått fel vara. Rapporter om defekter måste göras inom 48 timmar efter mottagandet av leveransen.

    Undantag för återbetalning

    Återbetalning utan att returnera produkten
    Förfrågningar om återbetalning utan att returnera produkten kommer inte att behandlas. I undantagsfall kan vi erbjuda en partiell återbetalning på 50% tillsammans med ett tillgodohavande i butiken, så att du kan behålla varan.

    Ej mottagen levererad vara
    Om spårningsnumret indikerar lyckad leverans men du inte har fått varan på grund av felaktig adressinformation, kan vi erbjuda en ersättning efter mottagande av en säker leveransadress, med förbehåll för en hanterings-/fraktavgift på 70 SEK.

    Avbeställningar

    Policy för avbeställning av order
    Avbeställningar och ändringar i orderinformation accepteras STRÄNGT taget inom 24 timmar efter att ordern har lagts (om ordern ännu inte har fullföljts). Vänligen kontakta oss via e-post på (Butikens e-mail) och ange ditt ordernummer.

    Butiksnamn tar inget ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför företagets kontroll, inklusive men inte begränsat till arbetskonflikter, bränder, krig, myndighetsbeslut, reducerad eller utebliven leverans från leverantörer och andra oförutsägbara faktorer. Dessutom ska företaget inte hållas ansvarigt för eventuella ändringar av produkter eller produktegenskaper som görs av respektive leverantör eller andra faktorer som ligger utanför vår kontroll.

    Butiksnamn frånsäger sig vidare allt ansvar för direkta eller indirekta skador eller förluster som kan drabba kunden till följd av köp eller användning av våra produkter eller tjänster. Det är kundens ansvar att använda produkterna i enlighet med de angivna riktlinjerna och att iaktta försiktighet vid hantering av dem.

    Även om vi strävar efter att tillhandahålla korrekt och aktuell information på vår webbplats, garanterar vi inte fullständigheten, riktigheten, tillförlitligheten, lämpligheten eller tillgängligheten av den information, de produkter eller tjänster som tillhandahålls. Användningen av vår webbplats och våra produkter sker på kundens egen risk.

    För eventuella returrelaterade förfrågningar eller frågor, vänligen kontakta oss på (Butikens e-mail) Vi finns här för att hjälpa dig och se till att du blir nöjd med våra produkter och tjänster.

    Företagsinformation:


    Telefonnummer: (Vi har för närvarande ingen kundtjänst på telefon)
    E-post: support@blixta.se

    Klarna

    Betala tryggt och säkert med Klarna.

    Fri frakt

    Vi erbjuder fri frakt inom hela Sverige.

    Kundtjänst

    Tillgänglig: Mån-fre 07:00-16:00

    5.000+ kunder

    Över 5.000 nöjda kunder sedan start.